Monday, April 27, 2015

5 ideas to get your toddler to eat veggies!!!!

Hi everyone,






This question is frequently asked as a mother or father, we sometimes have troubles to get our kid to eat some vegetables.
here are my tips, how I deal with my son!
If you're interested on this post just keep reading!

It's very important to get a toddler to eat veggies but it is sometimes hard because of the taste or the texture of some of them!
Vegetables are rich in many vitamins, minerals, fibers and more...
Theses nutrients are crucial for a good health; they prevent digestion problems such as constipation, allergies, infections and according to some studies even cancers.

so my tips are:


  1. Hide the taste and the look of veggies: you can make some chicken nuggets at home for example; chop some veggies and mix them with the chicken then you follow your recipe. if you want to have my chicken nuggets recipe you can comment down below or leave some messages on my social networks.  My best recipe that works perfectly with my son is my spaghetti with bolognese sauce. I chop some pees, zucchinis, carrots, celery, and peppers and add them to the sauce.
  1. Make veggies a part of every meal even snacks ( raw veggies for example with ranch sauce)
  1. Let your kid choose the vegetable he or she wants to eat! it's a way to let him or her be a grown person and make his or her own decisions. then he or she will get the responsibility to eat the veggies he or she chose.
  1. Eat the same food your toddler eats! for me it's a rule! why giving something less attractive to your child and a beautiful dish for yourself? it's unfair right? If I wanted my son to eat raw veggies I took them for me as well!
  1. Let's play a game!! kids love to play, so it's the best way for you to imagine a new game and make the veggies the star of the show! (if you want some ideas let me know!)

Voilà! that's all for that post ! I hope you enjoyed it!
Thanks for reading ! talk to you soon !! If you have any question you can ask me on my social networks:
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Sharing-my-lifestyle/795448323870760?ref=hl
Twitter: https://twitter.com/Adielifestyle
Instagram: https://instagram.com/sharing_my_lifestyle/
Pinterest: https://www.pinterest.com/adiecontactme/ 
and youtube(still building it):https://www.youtube.com/channel/UC4oPV9L8B0CYxZa0PgGU9vQ.
XOXO


Bonjour à tous!

Cette question est souvent posée en tant que mère ou père, nous avons parfois des problèmes pour faire manger des légumes à nos enfants .
Voici mes conseils, comment je fais avec mon fils!
Si vous êtes intéressés par cet article continuez à lire!

Il est très important de faire manger des légumes à nos enfants, mais il est parfois difficile à cause du goût ou de la texture de certains d'entre eux!
Les légumes sont riches en vitamines, minéraux, en fibres et plus encore...
Ces nutriments sont essentiels pour une bonne santé; ils empêchent les problèmes de digestion tels que la constipation, les allergies, les infections et selon certaines études, même des cancers.


donc mes conseils sont:


  1. Cacher le goût et l'apparence des légumes: vous pouvez faire quelques nuggets de poulet à la maison par exemple et mixer quelques légumes avec le poulet puis vous suivez votre recette. si vous voulez avoir ma recette de nuggets de poulet vous pouvez commenter en bas ou laisser des messages sur mes réseaux sociaux.                               La meilleure recette qui fonctionne parfaitement avec mon fils est les spaghettis bolognaise . Je mixe des petits pois, courgettes, carottes,céleri et poivrons que j'ajoute à la sauce.
  2. proposer des légumes à chaque repas même collations (crudités par exemple avec de la sauce ranch)
  3. Laissez votre enfant choisir le légume qu'il ou elle veut manger! c'est un moyen de le ou la laisser être une grande personne et prendre ses propres décisions. puis il ou elle prendra la responsabilité de manger les légumes qu'il ou elle a choisi.
  4. Manger la même nourriture que votre enfant mange! pour moi,c'est une règle primordiale! pourquoi donner quelque chose de moins attrayant à votre enfant et vous faire un beau plat à vous-même? c'est juste injuste vous ne trouvez pas? Si je veux que mon fils mange des légumes crus je les mangerai aussi!
  5. Jouons à un jeu !! les enfants aiment jouer, c'est donc pour l'occasion idéale d'imaginer un nouveau jeu et de faire des légumes les stars du spectacle! (Si vous voulez quelques idées faites le moi savoir!)


Voilà! c'est tout pour ce poste! J'espère que vous avez apprécié mes conseils!

Merci de m'avoir lue ! à bientôt !! Si vous avez des questions, vous pouvez me les poser sur mes réseaux sociaux:
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Sharing-my-lifestyle/795448323870760?ref=hl
Twitter: https://twitter.com/Adielifestyle,
Instagram: https://instagram.com/sharing_my_lifestyle/,
Pinterest: https://www.pinterest.com/adiecontactme/
et YouTube (toujours en construction):
https: //www.youtube.com/channel/UC4oPV9L8B0CYxZa0PgGU9vQ.
Bises


No comments:

Post a Comment